I psykodramaet ’Fuga’ kan ikke beskylde den unge komponist Eliseo Montalbán (Benjamín Vicuña) for at have valgt den mest smertefri karrierevej.
Eliseo Montalbán skubber brutale piano-relaterede barndomstraumer til side, mens har arbejder på sit nye mesterværk – blot for at se urpremieren blive et endnu værre mareridt. Eliseo søger herefter tilflugt i galskaben (titlen kan også betyde 'flugt'), indtil en komponistkollega, spillet af veteranstjernen Gastón Pauls, opsøger ham og insisterer på at finde det bortkomne talent – og hans noder.
Pablo Larraín er Chiles indiskutabelt største instruktørnavn i disse år. I trilogien 'Tony Manero', 'Post Mortem' og 'No' spiddede han det moralske forfald, Chile oplevede i årene under militærdiktatur. I denne debutspillefilm fra 2006 er udtrykket langt fra trilogiens grynede periodebillede – det er snarere lækkert – men Larraíns mod og tro på egne evner er synlig fra start til slut.
Eliseo Montalbán skubber brutale piano-relaterede barndomstraumer til side, mens har arbejder på sit nye mesterværk – blot for at se urpremieren blive et endnu værre mareridt. Eliseo søger herefter tilflugt i galskaben (titlen kan også betyde 'flugt'), indtil en komponistkollega, spillet af veteranstjernen Gastón Pauls, opsøger ham og insisterer på at finde det bortkomne talent – og hans noder.
Pablo Larraín er Chiles indiskutabelt største instruktørnavn i disse år. I trilogien 'Tony Manero', 'Post Mortem' og 'No' spiddede han det moralske forfald, Chile oplevede i årene under militærdiktatur. I denne debutspillefilm fra 2006 er udtrykket langt fra trilogiens grynede periodebillede – det er snarere lækkert – men Larraíns mod og tro på egne evner er synlig fra start til slut.