I dramaet 'No' er året 1988, hvor et massivt internationalt pres tvinger den chilenske militærdiktator Augusto Pinochet til at afholde folkeafstemning om sit formandskab.
Oppositionens ledere overtaler en ung reklamemand, René Saavedra, til at stå i spidsen for deres kampagne, der skal få det chilenske folk til at stemme nej.
Med knappe ressourcer, og under konstant overvågning og trusler fra Pinochets efterretningstjeneste, kæmper Saavedra og hans hold en ulige og farlig kamp mod overmagten. Men da de finder på en dristig og utraditionel kampagne, ser lykken ud til at vende.
Spørgsmålet er bare, om smarte reklamefilm er nok til at vælte en diktator?
'No' er baseret på virkelige hændelser og fokuserer på reklamers magt i den politiske kamp mellem en diktators propagandaapparat og en
gruppe reklamefolk, som begge bruger TV-mediet til at overbevise befolkningen om enten at stemme ja eller nej til Pinochet.
'No' er den første chilenske film til at blive nomineret til en Oscar for Bedste ikke-engelsksprogede film.